tiistai 9. syyskuuta 2014

Minä asiakaspalvelijana


Millainen asiakaspalvelija minä olen?

Koen itse olevani ulospäinsuuntautunut ja positiivinen, ja toivon että se näkyisi myös asiakaspalvelussani. En tykkää rutiineista, joten haluaisin keksiä aina uusia tapoja toteuttaa palvelua, eikä aina samaa tuttua ja turvallista sieltä mistä aita on matalin -kuviota. Yksi heikkouksistani on melko rajallinen kielitaito, mutta sekin varmasti vielä kehittyy.

Olin viime kesänä kuukauden töissä yrityksessä nimeltä Keittiö kadulla&kylässä ja sielä tehtäväni oli laittaa ruokaa asiakkaille, pitää heidät tyytyväisinä ja ennen kaikkea olla hyvä ja joustava asiakaspalvelija. Osa asiakkaista ei puhunut sanaakaan suomea, joten pääsin käyttämään työssäni myös kieliä. Välillä pitkäksi venyneet ja kiireiset työpäivät saivat hymyn hyytymään, mutta onnistuin peittämään oman kireyteni ja hymyilin iloisesti aina kohdatessani asiakkaan. Sain kesän aikana hyvin kokemusta asiakapalvelusta ja erilaisista tilanteista asiakkaiden kanssa sekä opin tehtyjen virheiden avulla tosi paljon uutta. Tykkäsin työstäni tosi paljon ja parasta oli erilaiset ihmiset, asiakkaat ja aivan uusi, kokoajan muuttuva ympäristö. Työkaverini ja työtehtävieni sijaintikin vaihtuivat lähes viikottain, joten opin tulemaan toimeen ja tekemään töitä erilaisten ihmisten kanssa, eri tavoin ja erilaisissa tilanteissa. Koen onnistuneeni asiakaspalvelussa hyvin, mutta on varmasti vielä paljon asioita, joissa minun tarvitsee kehittyä. Oppia ikä kaikki nääs.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti