keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Minä palveltavana


Kävimme tänään Natan kanssa itse kokemassa asiakaspalvelua asiakkaan näkökulmasta Fresnossa.

Palvelukulttuuri
Kun menimme sisään, emme törmänneet kehenkään henkilökunnasta, eikä meitä siis tullessa tervehditty. Tarjoilija tervehti meitä kyllä tullessaan pöytään tuomaan ruokalistoja.
Ilmapiiri oli ihan mukava, mutta me ei oikeen tykätty musiikista jota sielä soi... Tuli huoltoasema mieleen. Asiakaspalvelijat oli iloisia, hymyili paljon ja otti hyvin kaikki asiakkaat huomioon. Asiakkaita ei meidän lisäks juurikaan ollu just sillä hetkellä, eli suhtautuminen kaikkia asiakkaita kohtaan oli melko samanlaista.

Palvelupaketti
Fresnon ydintuote on ruoka, eikä sielä juurikaan ole liitännäispalveluita.
Mielestäni pääkohderyhmä tällä ravintolalla voisi olla nuoret ja aikuiset. Lapset ei välttämättä viihtyisi kauheen hyvin, mutta lapsillekin oli oma ruokalista.


Palvelun tuotanto
Fresno oli sisustettu mielestäni ihan kivasti, ei liikaa värejä, mutta jotain värejä kuitenkin.
Aterimet olivat pöydällä erillisessä kipossa valmiina servettien kanssa, ja se toimi ihan hyvin. Paikka oli yleissiisti, mutta kiinnitettiin monta kertaa huomio kärpäseen mikä lenteli siinä ympärillä. Kaikkea ruokaa ei tehdä ainakaan itse, ja ruuan valmistus ei näkynyt asiakkaille. Asiakaspalvelijoita me nähtiin vain kaksi, mutta luulen että niitä on enemmänkin. Kun asiakkaat oli hoidettu eikä asiakaspalvelijoilla ollu mitään tekemistä niin ne meni tiskin taakse ootteleen uusia asiakkaita.

Palvelun laatu
Palvelu oli ihan hyvää kunnes tuli laskun maksamisen aika, ja alko säätö. Aluks meitä ei laskutettu tarpeeks, ja virhe huomattiin vasta sitten kun oltiin jo maksettu. Maksettiin vielä uudestaan se pois jäänyt osuus, ja kaksi asiakaspalvelijaa puhui keskenään:
"Noi vaan vaikeuttaa sun työtä"
"Nii, mutta ne joutuu maksaan uudelleen nii vaikeutuu niilläkin tää"
Siitä jäi ehkä vähän sellanen fiilis että oltiin häiriöks sielä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti